Poletna šola Biotehniške fakultete UL
Da bi razumeli prakse mladih v digitalnem okolju in kako pri tem ločujejo med dejstvi na eni strani ter lažnimi novicami, ponarejenimi vsebinami in propagando na drugi, je pomembno razumeti specifike aktualne medijske in tehnološke krajine. Zato je Katja Koren Ošljak v uvodnem delu predavanja za udeležence_ke Poletne šole Biotehniške fakultete UL, ki letos poteka pod naslovom Znanost na razpotju, predstavila koncept mediatizacije kot splet procesov medijskih sprememb in z njimi povezanih sprememb v kulturi ter družbi.

Mediatizacija v ospredje ne postavlja samih medijskih ali tehnoloških novosti. Namesto tega pojasnjuje oblike družbenega komuniciranja, ki se formirajo ob vpenjanju medijev (kot tehnoloških platform, organizacij, njihovih standardov produkcije, vsebin itn.) v vsakdanje življenje posameznikov, njihove socialne prakse in kulturo ter družbene procese, institucije in njihovo delovanje.
S študenti so nato skupaj preverjali svoje sposobnosti prepoznavanja ponarejenih oziroma računalniško generiranih vsebin ter se podali v zgodovino fenomena lažnih novic in panik, ki spremljajo razvoj novih medijev ter tehnologij.
Infoverzum: Medijska pismenost med mladimi

Na strokovnem srečanju Infoverzum, ki ga organizirajo v Osrednji knjižnici Srečka Vilharja Koper z namenom izobraževanja knjižničarjev_k, učiteljev_ic in drugih strokovnjakov_inj, pa se je Katja Koren Ošljak prvenstveno osredotočala na različne vidike in dejavnike, ki jih je treba vzeti v ozir pri razumevanju kritične medijske pismenosti mladih. Skladno s tem je predavanje zaključila z diskusijo o celoviti medijski edukaciji, ki združuje uporabniška znanje, razumevanje delovanja, poslovanja in regulacije digitalnih tehnologij in medijev, kritično–analitično recepcijo vsebin ter kreativno produkcijo in participacijo v družbi. Namreč, celovito razumevanje medijsko-tehnološke krajine je pogoj za uspešno soočanje z lažnimi novicami, algoritmičnimi pristranostmi, polarizacijo, propagando, potvorjenimi vsebinami in drugimi izzivi digitalizirane družbe.