Categories
kliping Medijski repertoarji

Stalen dostop do družbenih medijev oblikuje potrošnjo novic

Predstavitev monografije Mediji in mladi v Delu: knjiga odstira pogled v navade mladostnikov pri uporabi digitalnih medijev in tehnologij.

V uvodu k predstavitvi knjige je novinarka Beti Burger zapisala:

Knjiga Mediji in mladi (Založba FDV, 2025), ki sloni na empiričnih podatkih in je izviren projekt v Sloveniji, postavlja pod vprašaj mite o mladih kot nebralcih, neposlušalcih, neinformiranih, neveščih. Digitalne prakse obravnava bolj kompleksno. Njen cilj je med drugim identificirati rabo pametnih tehnologij med mladostniki v kombinaciji z drugimi mediji in prikazati oblikovanje tako imenovanih tipičnih medijskih repertoarjev. Njihove ugotovitve, kot pojasnjuje profesorica Tanja Oblak Črnič, urednica knjige, nakazujejo, da medijske edukacije, ki bi bila v koraku s tehnološkimi spremembami in bi ustrezno obravnavala potrebe mladih, nimamo.

Poleg urednice je pri pripravi prispevka sodeloval tudi eden izmed avtorjev znanstvenih prispevkov, ki so del monografije, Dejan Jontes:

Klasične medije spremljajo predvsem v družinskem krogu, televizijo, ko je prižgana v dnevni sobi, radio, ki oddaja v ozadju doma ali v avtu. Časopisov in revij ne bere praktično nihče od anketirancev, niti niso nanje naročeni v njihovih gospodinjstvih. Pomemben del »stika« s klasičnimi mediji je ustno izročilo, torej informiranje o dogajanju doma in po svetu prek pogovorov o časopisnih ali televizijskih novicah s starši ali starimi starši.

Celoten prispevek, ki je bil objavljen v tiskani izdaji Dela 8. maja 2025, je dostopen tudi na spletu.

Več o knjigi Mladi in mediji preberite tukaj. Naročite ali pa brezplačno prenesete jo lahko na straneh Založbe UL.